NellieNilo

Graviditeten med nr 1 & 2

Allmänt Permalink1
Namn: Jessica
Ålder: 19 år
Graviditetssymtom: Hade öma bröst och en konstig känsla i magen . båda gångerna.
Positivtgravtest i vecka: 3 med båda faktist.

Då berättade jag för...
Mamma och pappa: Mamma berättade jag för direkt när testet var taget båda gångerna , pappa dagen efter båda ggr
Min bästa kompis: 1 vecka efter jag plusade med nellie Och direkt efter jag plusade med nilo

Min barnmorska heter/hette : Åsa
Vikt vi inskrivningen:  åhh gud, Med nellie 74 och nilo 84
Vikt vid förlossningen: 90 med nellie gick upp 16kg & nilo 94 gick upp 10 kg

Mat jag var torsk på (favviscraving): Mat och mat, Pigelin med nellie & Kasler gratäng med nilo
Mat som fick mig att vilja kräkas: Köttfärssås med nellie och inget speciellt med nilo.

Illamåendet började: Var bara illamående i början lite svagt båda graviditeterna
Och slutade: 15 kankse något sånt.

Mina första mammakläder: En grön tröja med  fjärilar på :P haha
Min största modetabbe: Vet inte....
Första bebisprylen: Pjamas med kor till Nellie & en dräckt med nallepuh till nilo

Då kände jag första sparken: v.16 med nellie och redan i vecka 13 med nilo
Vi trodde att bebisen i magen var: Nellie trode jag pojke för att vi inte hade något bra namn, nilo trodde jag helt klart en flicka till men  vi fick ju veta på UL sen att det var en pojke :P
Namn vi funderade på: Nellie var Nellie redan från början blev det en flicka nellie och blev hon en pojke så kom vi bara lite överens om måns. Nilo skulle heta Holly om han hade blivigt en flicka men och igentligen Noel om pojke men sen fasnade vi som i klister när vi satt och rimma på N - namn då vi kom fram till Nilo.

Grejer som hände med min kropp: Bristningar, svullna fötter, stor mage båda gångerna.
Så motionerade jag: Jag promenerade mest båda gångerna.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Ingen aning fakltist.
Konstiga kommentarer jag fick höra: kommer jag inte ihåg :P
Konstigaste bebisrådet: tror inte jag fått någon :P

Värsta gravidminne: Varje dag dom sista månaderna båda gångerna var en evig kamp att  ta sig upp från sängen och trappor. pga foglossning.
Bästa gravidminne: Massvis, alla Ultraljud man fick se och alla sparkar man fick käna det är underbara minnen


Med nellie i magen

Med nilo i magen
#1 - - jannike:

Tack för kommentaren i min blogg:-)

Till top